Nieuczciwi akwizytorzy - KPP Krotoszyn

Nieuczciwi akwizytorzy

Nieuczciwi akwizytorzy

NIEUCZCIWI   AKWIZYTORZY

 

          Komenda Powiatowa Policji  w Oleśnicy w ostatnim  okresie odnotowała coraz większą ilość zdarzeń polegających na ujawnianiu oszustw podczas prowadzenia działalności gospodarczej polegającej na montażu stolarki budowlanej oraz urządzeń instalacji gazowej. Oferowanie produktów jak i zawieranie umów zlecenia czy umowy ratalnej następuje poza rejonem powiatu oleśnickiego.

          Firmy w większości przypadków wykorzystując luki prawne dotyczące zatrudnienia działają na zasadzie akwizycji. Oferują oni (w większości przypadków docierają do osób starszych, samotnych bądź niepełnosprawnych) produkty typu: okna, drzwi, piecyki gazowe. Najczęściej podają się za przedstawicieli spółdzielni lub wspólnoty zarządzanej danymi lokalami mieszkalnymi, informując iż to dany administrator zarządził wymianę okien lub drzwi w całym bloku, a dokonanie wymiany we własnym zakresie spowoduje dopłatę ze strony zarządcy.

Innym elementem wprowadzenia w błąd, najczęściej w przypadkach piecyków jest podawanie się za pracowników gazowni sprawdzających szczelność instalacji, a także informowanie iż przepisy Unii Europejskiej wymogą na klientach wymianę instalacji gazowych. Sprzedaż oferują w formie gotówkowej (całość gotówki, bądź zaliczka) i ratalnej.

          Najczęściej w rozmowie zaniżają koszt i wysokość umowy kredytowej,  jednocześnie nakłaniając klientów do podpisania umów kredytowych „in blanco" lub też fałszując  podpisy potencjalnych kredytobiorców.

          Z powyższego procederu osiągają znaczne korzyści, gdyż oprócz wyżej wymienionego mechanizmu najczęściej na produkt narzucana jest bardzo wysoka marża nieadekwatna  do faktycznej wartości wyrobu, a bezpośrednie dotarcie akwizytora do klienta powoduje  u niego mylne wyobrażenie o jego wartości (przykładowo koszt nabycia piecyka 570 zł; marża, koszt akwizycji i montażu 820 zł; koszt kredytu 600 zł co łącznie w kredycie daje kwotę 1.990 złotych).

 

Apelujemy do potencjalnych klientów:

 

  • o weryfikacje proponowanego towaru (cena, sprawność, wysokość i koszt kredytu itp.),
  • o bezwzględne czytanie podpisywanych dokumentów typu umowy zlecenia, umowy kredytowe, bezwzględne niepodpisywanie umów kredytowych „in blanco" itp.,
  • w razie wątpliwości zadzwoń pod numer telefonu „997".

 

UWAGA!

 

W świetle obecnego prawa każdy klient podczas sprzedaży bezpośredniej winien być poinformowany o możliwościach odstąpienia od umowy w terminie 10 dni od jej zawarcia, a także o wysokości kredytu, raty miesięcznej oraz kosztach kredytu i zgodnie z przepisami systemów ratalnych winien otrzymać jeden egzemplarz umowy kredytowej.